Alla inlägg under oktober 2013

Av Montelius - 28 oktober 2013 18:23

Snart fyller jag 30...det betyder att jag börjar bli gammal. Jag satt och funderade vad jag gjort under mina 30 år...jag kom då fram till att jag har STUDERAT. 9 år i grundskolan, 3 år på gymnasiet, 1,5 år till undersköterska, 1 år till friskvårdsrådgivare, 3,5 år till socionom. 18 år!!! Jag har pluggat i 18 år...och till hösten ska jag hoppa på nästa utbildning.. jag ska plugga på Ersta- Sköndals högskola, det är en distansutbildning under 2 år. Och jag ser fram mot det så mycket... så min skoltrötthet har inte innefunnit sig än.    Jag och O har arbetat heltid nu några månader... det ÄR jobbigt. Till våren är planen att jag kommer  gå ner i tid och vara föräldraledig 25% vilket kommer underlätta vardagen en del. 



Av Montelius - 16 oktober 2013 05:47

sömn och att bli klarvaken av att kliva i katt spyor på morgonen och inte sovit nästan en enda hel natt på flera månader så behöver jag köpa tändstickor idag för att stötta upp ögonlocken. God morgon trevliga morgon!

Av Montelius - 14 oktober 2013 22:00

problemet är löst. Och resultatet lär visa sig om några veckor.

Tänk vad enkelt om man bara har ett alternativ....då behöver man inte lägga energi på att välja...eller jo om de är ett dåligt alternativ så måste man ju så klart hitta på ett roligare. :-)

oj

Av Montelius - 14 oktober 2013 06:15

Familjen tog en paus en vecka. Vi har varit sjuka och så här i efterhand har jag kommit på att den konstiga migränen nog var bihåleinflammation.jag brukar inte få lov att stanna i trappor för att vila eller ta värktabletter för att komma ur sängen....iof..nu har jag ju provat det med. Jag är glad att jag och m nu är friska! Blir så mycket enklare.

Måndag morgon. Gått upp en timme tidigare än vanligt för att hinna träffa o. Mitt arbetspass idag slutar någon gång i kväll och jag kommer få utföra problemlösning på hög nivå under dagen. Ska bli intressant och se hur jag löser problemet....att inte lösa det är inget alternativ. ;-)

Av Montelius - 13 oktober 2013 07:39

snart upp från blogg idet.


Vi sitter och tittar på tv. MTV när min son säger 


-titta vad hon ser konstig ut. 

- ja hon hade rolig klänning... Den där flickan hon är död nu, säger jag

- jaha varför de? säger han

- ja hon tog för mycket medicin, droger alltså.

då ler han och svarar

- jaha det kanke är därför hon sjöng så bra då!


Hmm jaha och vad svarar man på de?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards